torstai 22. heinäkuuta 2010

Mitä suuhusi laitat

Olen pohtinut tänään ruokaa ja eritoten mitä minä syön. Töissä vedän mikroaterioita koska olen laiska. Aamulla syön yleensä tosi huonosti, tyyliin jugurtin ja näkkäriä. Migreenikkona minun pitäisi huolehtia etteivät verensokeit laskisi kovin alas ja toisaalta pitäisi syödä terveellisemmin. Onneksi pidän kasvisruuasta ja olenkin miettinyt lihasta luopumista tykkänään.

(kuva: Google)


Tässä kohtaa jotkut tieten kirkaisevat että ihminen tarvitsee lihaa, niinhän se lautasmallikin sanoo! Uskallan olla eri mieltä. Esimerkiksi Vegaaniliiton ja Oikeutta Eläimille ry.n sivuilta löytyy valtavasti tietoa kasvisruokavaliosta, ravitsemuksesta ja käytännön seikoista. Lisäksi suosittelen teoksia Herne Rokkaa, Yllin Kyllin, Vegaanin kasviskeittokirja ja Vegaaniliiton esitteet ovat myös hyviä, esim. Kokeile korvata. Voi kun tekee taas mieli mennä kirjastoon!


Yllä kasvissyöjän ruokapyramidi Vegaaniliiton sivuilta.

Minulle ei sinänsä tuottaisi vaikeuksia jättää liha pois, punainen liha kun ei sovi vatsalleni ensinkään. Siitä tulee aina inhottava kivi mahassa - fiilis. Yäk. Kanasta ja kalasta pidän, tosin usein arveluttaa epäeettinen tapa tuottaa mitään lihaa ylipäänsä. Minä en ymmärrä tehotuotantoa ja eläinten kiusaamista, en yhtään. Jätän kuitenkin palopuheeni pois tässä kohtaa.

Mitäpä jos pitäisin vegeviikon?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti