lauantai 9. kesäkuuta 2012

Lauantai

Koira on tottunut uuteen kotiin ja laumaan ihan mukavasti, kissojen kanssa vielä haetaan rajoja. Jospa selvittäisiin ilman tikkejä, verta ja suolenpätkiä. Isommat kissat pystyvät oleilemaan melko lähellä koiraa, mutta kuopus Laku ei oikein sulata tätä karvapaalia porukkaan ja paali haluaisi vain leikkiä! Voi kyynel.

Kummasti tulee lenkkeiltyä koiraperheessä, kun on selkeä pakote. Vaikka mukavaahan se on, kävellä läpsytellä metsikössä tai rannalla. Aina ei huvita ja onneksi lenkittäjiä on kaksi, jos toinen ei syystä tai toisesta kykene lähtemään ulos. Minä jopa saatan olla se laiskempi... Auts.


Tänään ei ole ainakaan vielä tehty mitään järkevää, käyty kaupassa ja molemmat yhdellä lenkillä. Vielä pari pientä ja yksi pitkä, luulen ma. Käymme siis yhteensä 5 lenkkiä päivässä, 4 lyhyttä ja 1 pitkä. Pitkän kesto on noin reilu tunnista ylöspäin ja pienet siinä puolen tunnin molemmin puolin. Riippuu säästä, vuorokauden ajasta ja lenkittäjän kunnosta. Joskus olen mahataudissa hoiperrellut koirien perässä lenkillä, eikä oikein jaksanut lähteä kiertämään pitkää mutkaa. Arkipäivät olen yksin kotona 8-16, joten silloin jää lenkkihommat minulle. Pitkän lenkin teemme yleensä yhdessä, ellei toinen innostu siivoamaan. Mukavampi riehua imurin ja mopin kanssa, kun ei ole isoja lemmikkejä pyörimässä jaloissa. Jasper, Mammi ja Niisku painavat yhteensä noin 75kg. Kissoilla yhteispainoa taitaa olla siinä reilu 10kg. Onneksi olen eläinrakas.


Nyt voisin muun lauman tapaan vetäytyä päiväunille. Ihan parasta. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti