keskiviikko 7. joulukuuta 2011

Sininen hetki

Onpas komea kuva, ihana suorastaan. Se on meinaan talvi nyt. Täällä on ainakin 5cm lunta. Viime talvena pihassa oli sellaiset vajaa 70cm hankea. Lumityöt, yäk. Joulufiilikset ovat tosin nyt ihan uusissa korkeuksissa kun on lunta. Enkä edes isommin ole talvi-ihmisiä, vaikka pidänkin kaikista vuodenajoista. Mutta minä palelen herkästi.

Harmikseni olen taas flunssan kourissa. Toinen sairastuspäivä menossa, oireet alkoivat toissailtana. Kuumetta ja nuhaa, höystettynä hengitysvaikeuksilla. Kiitos vaan astma. Toivottavasti paranen pian ja olen ensi viikolla kunnossa, koska Inssi lähtee työmatkalle viikoksi ja minun pitää huolehtia talosta. Olen siis viikon mörönsyöttinä, tämän ajanjakson olen nimennyt itsekkääksi hunninkoviikoksi. Toisin sanoen, teen kaikkea kivaa ja syön herkkuja. Uhkasin syödä suklaata niin paljon, että sitä tihkuu ihohuokosistani. Koulullakin näytti olevan juuri sillä viikolla kivoja lounasvaihtoehtoja. Menee äkkiä mässäämiseksi.

Perjantaisin on vapaa pääsy museoihin, joten houkutus nauttia kulttuuria on todella suuri. Haluan viikon ajan tehdä vain kivoja juttuja, ravitsen mieltä ja kehoa. Eli tiedossa lenkkeilyä, kauneushoitoja ja saunaa, sekä jollakin tapaa jotain kultturelliä, esim. käyntiä kirjastossa tai museossa. Leffailtakin voisi olla omiaan. Ja tietty hyvää ruokaa niin että napa paukkuu! Tiedä miten sitten jaksan syödä illalla mitään, jos lounaalla ahdan naamaani ties mitä hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti